Vittorio: ‘Gewoon genieten’ is niet zo gewoon meer!

Vittorio: ‘Gewoon genieten’ is niet zo gewoon meer!

Een interview afnemen onder lunchtijd is natuurlijk geen handige zet. Wanneer we na 15.00 uur terugbellen, kan eigenaar Gerlof Velthuis van Croissanterie Vittorio er wel om lachen. ‘Het was weer even smoordruk. We bezorgen al 26 jaar en dat is in deze tijd alleen maar meer geworden.’

Dat betekent niet dat ze de effecten van corona niet merken. De eerste week was er hier helemaal niets te doen, twee weken geleden draaiden ze een omzet van 75 procent en vorige week 110 procent ten opzichte van vorig jaar. Zeker niet slecht maar ook al is de omzet goed, de marges op broodjes zijn natuurlijk kleiner dan op drankjes en de kosten zijn veel hoger. ‘Voorlopig doen we er alles aan om door te gaan.’

De hele zaak is nu zo ingericht dat de personeelsleden de nodige bewegingsruimte hebben. Hoe de toekomst eruitziet is een ander verhaal. Gelukkig heeft hij het op dit moment te druk om daarover na te denken, maar de toekomst is heel onzeker. Sinds hij er vanaf december alleen voorstaat, zijn compagnon Emiel heeft een andere richting gekozen, mist hij wel het sparren en de feedback met hem, zeker in deze zorgelijke tijden. ‘Corona heeft alles op zijn kop gezet.’  

De slogan ‘Gewoon genieten’ voelt nu toch anders maar Gerlof en zijn personeel hopen dat de mensen blijven bestellen en langskomen. Voor iedereen. ‘Met gerichte acties zoals die met Moederdag hopen we de aandacht op ons gericht te houden en mensen te bewegen bij ons lang te komen of te bestellen, wat kan via onze website, www.vittorioleeuwarden.nl.’   

Gerelateerde artikelen

Laat uw gedachte achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.