Retail verandert nu nog sneller, wat ook geldt voor Woonhub

Retail verandert nu nog sneller, wat ook geldt voor Woonhub

‘Het is een bijzondere tijd maar we mogen zeker niet klagen’, vertelt Marc Jansma van Woonhub, de nieuwe verzamelnaam van Tabbers designverlichting, beddenspecialist Wielinga, woonstudio Jansma, Smart Interior Company en Studio Lev interieurontwerp. ‘De loop is weliswaar gedeeltelijk uit onze negenhonderd vierkante meter winkel, maar klanten zijn in deze tijd toch druk met het maken van plannen, verhuizen doen ze ook nog en ze lijken ook gerichter aan het shoppen te zijn.’ 

Misschien dat de marketingcampagne, die Wielinga en Tabbers als gevolg van corona zijn gestart, eraan heeft bijgedragen dat klanten hen goed weten te vinden en op afspraak langskomen. De aanpassingen in de winkel betreffen vooral het hygiëneprotocol, want qua ruimte is er voldoende gelegenheid voor de anderhalve meter regel.  

Al enige tijd is Marc Jansma bezig met een nieuw concept om de veranderingen in de retail, die door corona alleen maar sneller lijken te komen, uit te rollen. Dit doet hij door met meerdere specialisten bijeen te gaan zitten, goed vindbaar te zijn online, zodat mensen zich vooraf kunnen oriënteren, en in de winkel de persoonlijke service en kennis van specialisten te bieden. Op deze manier bereidt hij zich voor op de toekomst, met of zonder corona.  

Woonhub heeft de bedden van Wielinga, de verlichting van Tabbers, de vloeren, raambekleding en wandbekleding van Jansma, de automatisering in slim wonen van Smart Interior Company en Studio Lev maakt de interieurplannen inzichtelijk in 3D. ‘De klant van nu verwacht meer van ons, een klant wil beleven, zien, kijken en proberen en dat bieden wij allemaal. Een kleine woonboulevard met A-merken en een advies op maat, zogezegd. We willen met de tijd meebewegen, samenwerken met andere retailondernemers, saamhorigheid creëeren en buiten de eigen lijntjes om denken.’

Marc Jansma hoopt dat er in de toekomst ook met schijnbaar onlogische combinaties kan worden samengewerkt zoals een restaurant of een kledingzaak. ‘Ik hoop dat we iets minder “eurogericht” denken en iets meer gaan werken aan klantgerichtheid. Uiteindelijk levert dat voor iedereen meer op.’  

Foto: v.l.n.r: Michel Everts, Marc Jansma, Dennis v.d. Meulen, Edwin v.d. Meulen, Joyce Ernsten (ontbrekend: Ronald Wielinga, Klasien Wielinga en Lonneke Eedens)

Gerelateerde artikelen

Laat uw gedachte achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *