Leeuwarden Eet: ‘Echte gezichtjes’, geen menukaart

Leeuwarden Eet: ‘Echte gezichtjes’, geen menukaart

Sinds begin december kunnen we, naast de bekende thuisbezorgservices, ook genieten van Leeuwarden Eet! Net zoals bij de grotere namen kun je via Leeuwarden Eet een bestelling plaatsen bij jouw favoriete restaurant, die vervolgens bij jou wordt bezorgd. Wel zijn er een aantal pluspunten, vertelt Narayan de With, een van de mensen achter het platform.

Zo staat bij Leeuwarden Eet namelijk de ondernemer zelf centraal. “De restauranthouders krijgen de aandacht. Samen verzinnen we van alles om het restaurant leuk te promoten! Ze krijgen echt een plek op ons platform”, vertelt Narayan. “We hebben hele leuke investeerders uit dezelfde sector en het gaat ze niet om het geld, maar om het verbeteren van de sector. Daar hebben we ze ook kritisch op uitgekozen.”

Lage commissiekosten

Dat verbeteren van de sector gaat ook op in bijvoorbeeld de commissie die Leeuwarden Eet vraagt aan de ondernemers. In tegenstelling tot het percentage van bijvoorbeeld Thuisbezorgd (dertien procent) hanteert Leeuwarden-Eet een percentage van slechts acht procent, wat voordeliger is voor de ondernemers. “Dat hebben we contractueel afgesproken en ligt dus vast. Daarnaast hebben we ook geen administratiekosten, transactiekosten of andere kosten voor de deelnemende restaurants.”

Overigens is het mogelijk bij de concullega’s van Leeuwarden Eet om meer te betalen en zo een hoger plekje op de bezorgsite te krijgen. “Daar willen wij echt vanaf”, vertelt Narayan. “Je kunt namelijk ontzettend veel lekker eten halen in de stad, maar doordat sommige restaurants betalen om bovenaan de pagina te staan, zie je dat niet. Wij staan voor lokaal, bewust en eerlijk en vinden het niet kunnen dat betalen om hoger op de pagina te staan onder het kopje ‘eerlijk’ vallen.”


Kortingsacties en uitbreiding van het aanbod

Normaal gesproken zie je de dames en heren van Leeuwarden Eet op straat lopen in hun herkenbare groene jassen, maar het coronavirus gooit wat roet in het eten. “We zijn nu vooral bezig met marketingacties via sociale media en onze nieuwsbrief. Daar communiceren we over kortingscodes en andere acties. Ook zijn we bezig met het uitbreiden van het aanbod. Er zijn veertig restaurants die zich hebben aangemeld op ons platform en dat willen we gaan maximaliseren”, vertelt Narayan.

Door middel van het bestellen van je eten via Leeuwarden-eet.nl steun je dus de lokale horeca. In deze zware tijden is dat erg hard nodig. Jij iets extra’s, zij iets extra’s!

Gerelateerde artikelen

Laat uw gedachte achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *