Bakkerij Schuurmans merkt extra waardering van klanten

Bakkerij Schuurmans merkt extra waardering van klanten

Brood in alle soorten en maten, dik of dungesneden, koekjes van klein tot groot, rijk belegde broodjes, gebak en bonbons. Bakkerij Schuurmans heeft het allemaal. Eigenaresse Greetje Schuurmans runt samen met haar broer Jakob de bakkerij. Vanaf 2006 is het de derde generatie die de bakkerij runt. Een waar familiebedrijf. Ook tijdens de coronacrisis heeft de bakkerij het altijd druk gehad. We spreken hierover met Greetje Schuurmans.

‘Gelukkig zijn we altijd open geweest’, zo begint Greetje te vertellen. ‘We hebben uiteraard alle richtlijnen van het RIVM gevolgd. Er mogen maximaal vier klanten in de winkel zijn tegelijk. Daarnaast hebben we de lunchroom verwijderd en hebben we de klanten gevraagd zoveel mogelijk online te bestellen. We hebben al een webshop dus dat scheelde enorm. Dat was ons geluk.’

Bestellingen bezorgen deden ze vanuit de bakkerij al. ‘We brengen de bestellingen gewoon tot aan je deur. Dan zetten we het op de stoep neer. Veel mensen hebben bijvoorbeeld een tafel of stoel bij de deur gezet, waar we de bestelling dan op kunnen zetten. We merken uiteraard dat de bezorgbestellingen veel zijn toegenomen.’

Toch heeft ook de bakkerij last van de coronacrisis. ‘We leveren bijvoorbeeld ook veel brood aan horeca en scholen. Dat ligt helemaal stil. Gelukkig begint dat met de opening van de horeca weer wat toe te nemen. Dat gedeelte omzet missen we. Dat wordt dan wel weer deels gecompenseerd door de extra webshopbestellingen. Onze totale omzet is wel gedaald uiteraard. Maar wij klagen niet! Wij zijn altijd open geweest en hebben altijd goed gedraaid.’

‘Wat erg mooi was om te zien is, is de extra waardering van klanten’, aldus de eigenaresse. ‘We merkten echt dat de waardering groter was dan anders. Mensen lieten het ook meer blijken. Zo ontvingen we veel foto’s en kaartjes als bedankje. De saamhorigheid onder het personeel is in deze periode ook heel erg verhoogd. We hebben deze periode niet als vervelend ervaren. Je moet even je weg erin vinden en dat went snel.’

Gerelateerde artikelen

Laat uw gedachte achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.